woensdag 16 februari 2011

Muziek!

In navolging van Tante Tuut, die ons op woensdag meeneemt in de wereld van de Spaanse muziek, heb ik dit keer ook eens gekozen voor muziek. En Nederlands lied dat mij telkens weer raakt vanaf de eerste keer dat ik het hoorde.
Durgerdam slaapt van Jeroen Zijlstra.
Een prachtige verstilde sfeer...een geweldige rauwe stem...een accordeon, een contrabas, een piano en zachte drum.
Meer vertel ik er niet over, de muziek vertelt het zelf...

Sluit je ogen en luister...

 

En... wat vond je? Of kende je het al? Ik ben benieuwd naar je reactie 

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ik hou enorm van de accordeon, heb het zelf nog een tijdje gespeeld...
    Prettige dag en de groetjes van Trudis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie stem, mooie tekst, maar niet helemaal mijn genre...
    Ik zag tot mijn grote verbazing (schaam) dat ik jou wel volg, maar helemaal geen link naar je blog had gemaakt.
    Heb ik maar snel even verandering in gebracht!!
    *noflike*dag verder! Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig nummer, ik heb er ook zo eentje, de Vondeling van Freek de Jonge ook mooi gezongen door Boudewijn de Groot. Raar, ik moet er altijd een traantje bij wegpinken...

    Zet het op m'n blog, maar misschien ken je het wel.

    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk Durgerdam te zien (en te horen). Daar komt mijn opa vandaan! Woonde er zelf niet ver vandaan. Amsterdam Noord :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het mooi! En je blog ook, dus ik heb me maar aangemeld als volger:) Ik ga hier vaker kijken en lezen!

    Hartelijke groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Karin

    Bedankt voor al je complimentjes, ik word er wel een beetje verlegen van.

    Wat mijn tassen betreft: voor mijn gevoel klooi ik maar wat aan. Ik heb tot nu toe geen tutorial, maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk. Ik zal eens kijken of ik bij een volgens project meteen een handleiding kan maken, als je dat leuk vindt. En...ik had ook een webshop,maar niemand kocht, dus daar ben ik maar weer mee gestopt haha.

    Ik wens je een heerlijk weeekend, groetjes Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Karin,
    Wat leuk dat je volger bij me bent geworden en m'n blog leuk vindt. Dus ben ik nu ook volger bij jou.
    Ziet er gezellig uit hoor! Wat leuk dat je Ladykiller ook gelezen hebt. Ik heb hem net gisteravond uitgelezen en vond het een heerlijk boek! Ga zeker meer boeken van haar zoeken. René Appel ken ik volgens mij nog niet. Al kan het maar zo zijn dat ik al eens wat gelezen heb van hem. Zo stom...meestal herken ik de boeken aan de omslag.:) Vanavond ga ik naar de bieb, dus zal eens even kijken. Bedankt voor de tip in ieder geval. Fijne vrijdag!
    Groetjes,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...