zaterdag 28 mei 2011

Armbandjes

Hoe kun je heel gemakkelijk heel erg leuke armbandjes maken?

Zo:

 Wat heb je nodig:
- mooie kralen
- dun draad wat door de kralen past. Bijvoorbeeld dun haakgaren of stevig borduurgaren. Stem de kleur draad af op de kleuren van je kralen.
- dun koordelastiek
- haaknaald nr 2 of passend bij je garen



Rijg kralen aan je draad. Hoeveel is afhankelijk van de grootte van je kralen en hoe vol je je armband wilt.
Voor deze reeg ik 36 kralen. Het moet een even aantal zijn.
Knip een stuk elastiek af dat ruim om je pols past.
Maak er 3 knoopjes in op gelijke afstand, zodat je straks 4 gelijke stukken tussen de knoopjes hebt.
Knoop vast. Het moet nu zeker niet te strak zitten.
(de knoopjes staan niet op de foto)

Haak een vaste aan het elastiek.
Haak een losse om de 1e kraal.
Haak een losse om de 2e kraal.





 Haak weer een vaste om het elastiek.

Verdeel het aantal kralen tussen de 4 stukjes elastiek, zodat de kralen niet te veel kunnen schuiven.

Trek na elke steek de draad goed aan, zodat de kralen strak komen te zitten.


Ga zo door tot alle kralen op zijn
 












Het resultaat: een leuke armband met losse kralen.

Hier in rood/roze uitvoering












Ik maakte er drie verschillende.
Een groene, een rood/roze en een zwarte/zilveren.
Zo simpel en zo leuk.



















 En intussen maakte Renske een hanger voor aan de autospiegel voor heit (=papa), want die is morgen jarig.
Geplastificeerde tekening met kralenketting.
Leuk hè?













Karin

20 opmerkingen:

  1. Wat een goed en leuk idee!!! Ik haak regelmatig armbandjes voor de meiden en hun vriendinnetjes, maar nog nooit op deze manier. Ga he snel eens proberen! Bedankt voor de uitleg.

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk zeg zo'n armband wat je gemaakt hebt.

    en alvast gefeliciteerd voor je man morgen.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi gedaan! Deze ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat ik je niet heb gezien maar ja, BIG city hè ;)
    Leuk die armbandjes, nog nooit gedaan op deze manier, weer een goeie tip. En een gezellige zondag met jarige heit !!
    Groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuk idee met mooi resultaat. Deze gaat op mijn to-do lijstje :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn dat leuk armbandjes zeg. Bedankt voor de uitleg. Is zeker het onthouden waard.
    Fijne dag vandaag,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee, bedankt voor de uitleg!
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. GEFELICITEERD!! En wat een leuk idee die armbandjes, De Dames zijn op het moment erg bezig met kralen en De Jongste zeker met haken. Fijne combi. Eerst eentje voor mezelf maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een hardstikke leuk idee!
    En nog van harte met je man!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk en gemakkelijk idee! Zo kun je natuurlijk ook heel gemakkelijk een complete set maken met ketting en armband erbij. Ook heel leuk om cadeau te geven. Eerst maar eens de voering van mijn zelfgehaakte tas naaien en dan kan ik het proberen.

    En nog gefeliciteerd met manlief!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn je armbandjes leuk. De hanger is ook super. Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Karin
    Hele mooie armbandjes zeg!!! Vind ze echt prachtig.
    Wilde je ook even laten weten dat wij vandaag je pakketje hebben ontvangen en dat wij (moeder en dochter :-) ) heel erg blij zij met zowel het make up tasje (is intussen al in gebruik) en de extra verrassing.

    Kaatje koos voor de roze met vlinder (natuurlijk) en ik ben supertevreden met de blauwe (hangt aan mijn auto sleutel). Heb het ook nog even vermeld op ons blogje.
    Nog een bedankt, hè!
    Groetjes

    Els en kaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat gaaf en ziet er inderdaad uit als makkelijk te maken, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie armbanden
    en die hangher is ook super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee ..... ik ga het onthouden...

    Fijn weekend ... Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is ontzettend leuk!! Ik kende wel haken (staat ook op mijn blog http://3.bp.blogspot.com/-hlBbiWOf450/Te9YJhI3r2I/AAAAAAAABic/iOW1JhHnL9w/s1600/101_6670.JPG) maar dan niet zo, wat een leuk idee! Daar gaat mijn 'to do-lijstje' ;-) Leuk!!! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk, ik heb hem zojuist ook gemaakt, over een paar uur staat de mijne ook op mijn blog echt super leuk dat je het patroon deelt!!!

    Liefs flo

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...