vrijdag 18 maart 2011

Retro en brocante

Dit keer geen kringloopvondsten, maar twee boedelvondsten.
Op Marktplaats had ik een kekke retrolamp gezien. Groene keramiek voet met witte kap. Rechtstreeks uit de 70's. Helemaal hip!





















Toen ik ging kijken in de schuur bij een oud huisje bleken er nog veel meer spullen te staan. De vrouw vertelde dat het de boedel was van een overleden schoonzus. Behalve de "kekke retrolamp", die gelukkig in goede staat was, stond er nog een soort brocantelamp met grote kap van varkensblaas. Niet helemaal mijn smaak, maar ik vond de poot wel leuk en ik dacht misschien kan ik er nog iemand anders blij mee maken.



 

Nou, die iemand was gauw gevonden! Toen ik thuiskwam en mijn jongste dochter de lampen zag was ze meteen weg van de grote "brocantelamp". Vooral de franje eraan vond ze super! Tja...
Dus, dat wordt opknappen! Ik heb nog een paar leuke gekleurde Chinese stofjes liggen. Rood, groen, blauw en roze van een oude jurk van haar. Allemaal mooi glim en glans. Hiermee wil ik de kap bekleden en de franje onderaan vernieuwen. Alleen.... ik heb zoiets nog nooit gedaan en weet niet of ik dat kan plakken of moet naaien. Heeft iemand hier ervaring mee?






Ook met de retrolamp weet ik het nog niet precies. Ik vind hem wel mooi zo die is, alleen is de kap een beetje vergeeld. Ik zou een kap met grote groene bloemen of een ander hysterisch seventies-motief ook wel leuk vinden.














Wat ik verder nog heel erg leuk vond in de oude schuur was een kaptafel. Zo'n model uit de jaren 60 (denk ik) met 3 grote spiegels. Ik heb er geen plaats voor in huis, maar heb er wel even een fotootje van gemaakt. (alhoewel niet heel duidelijk)
Voor de liefhebber: ze vroeger er 50 euro voor.
Reacties zijn welkom!

Karin.

10 opmerkingen:

  1. Geweldig die retrolamp! Wat een genot om door zo'n schuurtje te mogen scharrelen...Veel succes met het bekleden van die andere lamp, denk dat de mooie gekleurde chinese stofjes de lamp goed zullen doen. Wordt ie wat rolijker van. Helaas heb ik geen tips, ik heb dit ook nog nooit gedaan. *noflik*weekend!
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Karin, dat heb je weer mooi op de kop getikt. Wat betreft die lamp voor je dochter, ik was ook van plan om ooit zo'n lamp te pimpen omdat ik zoiets op internet had gezien en wel op de volgende website: http://doordikendun.nu/?category_name=verkochte-meubels. Ik heb geen idee hoe je dat moet aanpakken, maar misschien kun je de vrouw die die lamp gemaakt heeft mailen of zo. Ik hoor het graag als je weet hoe je het gaat aanpakken en het resultaat zou ik ook graag zien.

    Liefs, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Die eerste lamp is fantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien je 'rokjeslap' gebruiken voor de lamp?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :-) Geweldige lamp met die groene voet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ben ik ook nog eens van plan zo'n grote kap met gekleurde stofjes bekleden, maar heb ook geen idee hoe je dat mooi strak krijgt. Dus ben heel benieuwd!
    Ik zal me aanmelden bij je volgers,

    groetjes, Jolanda (Rozet Brocante)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan je helaas niet voorzien van tips, maar OMG, wat een vangst! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Karin,
    ik snapte niet zo wat je bedoelde op de reaktie over mijn nieuwe bloglook. Je vroeg waarom er die 50 op de foto stond. Ik was vanmorgen op de laptop van mijn zoon en toen viel het kwartje. Er staat een foto achter waar op een papieren zak staat: Frisch als de lente (van een oude advertentie). Daar staat idd ook een 50 op, (een tas voor iemand die 50 is geworden om het cadeautje in te doen). Ik zie op mijn scherm Frisch als d lente en die 50 valt weg achter het schrijfgedeelte. Bij mijn zoon zag ik dus alleen het gespiegelde deel, die 50. Ik zal morgen eens vragen of nog mee mensen die 50 zien anders moet er toch maar een andere foto achter.
    Gave lampen trouwens!
    Hartelijks,
    Makkie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Karin, kun je die vergeelde kap niet verven met textielverf?

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...