dinsdag 22 maart 2011

Hipper dan hip!

Wat ik nu toch van mijn schoonmoeder kreeg, behalve twee grote zakken met haakkatoen, wol en ansichtkaarten....
Twee geweldige boeken uit de jaren 70!
Het "Prinses Groot-Handwerkboek" en de "Hobby Almanak voor de vrouw"(!!!)

Een kleine rondgang:

bloemetjes "borduren met de haaknaald"




hippe tienerpoppen

kleurige kleuters
vrolijke peuters


macramé (!) tassen

geëmancipeerde mannen met baard

gehaakte tassen (what's new?)


toen ook al mooi met vilt

 herken je dit nog? folklore schilderen!
raamhangers


Creatief breien, volgens de Almanak



























Heerlijke boeken om doorheen te bladeren en ook nog wat ideetjes op te doen. En dat is precies wat ik nu ga doen, met een kopje thee erbij in de zon!

Karin

11 opmerkingen:

  1. Oh wauw, wat een gave boeken. Dat wordt genieten voor je!

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk zeg!!! Ik kan me al die dingen nog wel herinneren haha. Veel plezier ermee Karin.

    Groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat gaaf zeg!!!! doe mij zo'n schoonmoeder :) Dit is echt genieten.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De almanak heb ik ook :)Ik kan me zelfs herinneren dat mijn moeder met zo'n spintol spinde en ze maakt vroeger ook van die raamhangers. Zij heeft me veel geleerd. Doe maar weer lekker veel inspiratie op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, lekker even 'laven' aan vroeger.. Zo kocht ik een tijd geleden een jaargang Ariadnes, ook uit die tijd (zie mijn blog http://annekids.blogspot.com/2011/01/nostalgie.html). Verrassend hoeveel er nog best 'bruikbaar' is (met hier en daar een aanpassing ;-)..
    Geniet ervan!
    Groetjes, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat superleuk zo'n kadootje !!!!

    Groetjes
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha,ha, die man met z'n spintol, brbrbrr...
    Wel gaaf die oude boeken, 't komt allemaal weer terug.
    Groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ben jij ook zo gek op oude handwerkboeken ?
    zalig hé !
    ik heb er net 1 gekocht via internet maar de post lijkt er effe geen weg mee te kunnen dus ik hoop dat ik hem gauw aankrijg.

    Mijn pakje naar jou is gisteren trouwens op de bus gegaan : laat je me het effe weten als het aangekomen is ?
    ( en : Joepie!!!!!!!!!!, merci voor de aankoop !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed idee! Ik vind de lay-out geweldig! Zo jaren 70.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. GEWELDIG!! Die boeken zijn helemaal top! En.... Al iets gekozen wat je gaat maken.....? Groetjes, Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Karin,
    Mooie en toffe creaties gezien en veel variëteit, knap hoor !!
    En de rokjes van je dochtertje zijn schattig hé.

    groetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...