maandag 25 juni 2012

Retro: handwerkles

In de kast zag ik vandaag mijn zelfgemaakte schortje terug. Ik maakte het tijdens de handwerkles op de lagere school, lang geleden dus.


Voor het eerst op de naaimachine en geborduurd met kruissteekjes en onderom een steek waarvan ik denk dat het de flanelsteek is (toch een beetje weggezakt na al die jaren)

Laatst zag ik bij de kringloop hier zo'n zelfde soort schortje. Er waren dus meer handwerkjuffen toentertijd met dezelfde ideeën.
Of zouden ze het ook gewoon uit de Ariadne hebben gehaald?
Want de vogeltjes, die ik ook tijdens de handwerkles had gemaakt kwam ik later weer tegen bij KamielandOdille in een oude Ariadne!

Karin

Retro uit eigen kast is een idee van Maarnietvangrijs

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je het schortje nog hebt. Ga je het gebruiken? Of is het een kinderschortje? Zulke grote projecten deden wij niet op school. Ik herinner me nog dat we mochten breien maar wat ik dan maakte, geen idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je dat nog hebt !! Toen al goed bezig dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je dat nog hebt! Zo'n lief schortje & een mooie herinnering :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog heel veel handwerkjes die we maakten op handwerkles op de basisschool. We maakten dingen waarvan ik nu wel eens denk, dat kan de Juf nu niet eens. Ik heb die lessen altijd leuk gevonden, handwerken is altijd een hobby gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig dat je dit nog hebt!
    Ik moet hoognodig ook eens op zolder gaan graven. Daar moet ook nog van alles van 'vroegah' liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I'm in LOVE! Dit is echt in één woord SUPER! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat leuk dat je dat bewaard hebt.
    ik herinner me een zelfgemaakte nachtjapon (op de middelbare school), daar heb ik 2 jaar over gedaan, vreselijk om te doen vond ik toen.... (ook nooit gedragen trouwens...)
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...