maandag 5 maart 2012

Enveloppes vouwen

Met dank aan StoffieLeut!

Dat leek me nou zo leuk om zelf je enveloppes te maken. Ik had ze al veel gezien maar zelf maken...hoe werkt dat? Gelukkig bracht Stoffieleut uitkomst!
Gewoon een enveloppe voorzichtig uit elkaar halen en als mal gebruiken was haar advies.
Nou, inderdaad, het werkte prima bij mij. Ik gebruikte een rechte enveloppe (dus niet met van die punten aan de achterkant) Na even oefenen lagen er in no time 9 prachtige enveloppen op tafel.
Ik gebruikte de "Wat Handig" van AH. Mooie foto's en wat dikker papier.

Bedankt Marchrista!

Karin

PS Ik gebruik een papiersnijder van Action (€ 2,80!) om een rechthoek te snijden.
De lange zijden 1cm omvouwen. Onderkant omhoog vouwen tot er een flapje overblijft.
Alles weer uitvouwen en knippen: langs zijnaadjes van het onderste deel en hoekjes van het bovenste deel. Plakken met plakstift...klaar!
Kijk ook op dit bericht, dan zie je hoe ik het doe.

25 opmerkingen:

  1. Dat ziet er leuk uit! Straalt gezelligheid uit..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè ! Ik heb er ook al een aantal gemaakt.
    Op internet zijn ook voorbeelden te vinden die je als mal kunt gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja,zag ze bij stoffieleut al ze zijn superleuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen ik jouw blog vanmiddag las ben ik gelijk op de fiets gesprongen en heb het boekje ook gehaald, stiekem zelfs twee (sorry appie hap) en ben met dochterlief aan het knutselen gegaan. Ik zocht voor het versturen van mijn granny-kring-granny's nog leuke enveloppen en deze zijn helemaal goed! En goede tip want dit is inderdaad ook fijn papier om enveloppen mee te maken. Ik heb een oude envelop voorzichtig open gemaakt en die gelamineerd en die gebruik ik als mal. Maar ik denk dat zo'n mooie houten mal die je overal ziet toch fijner werkt. Maar die ga ik wel eens voor mijn verjaardag vragen of zo, is een leuk kadootje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat grappig Marièlle! Ikzelf ben vanmiddag meteen aan de slag gegaan toen ik het blog van Stoffieleut las.
      Ik heb trouwens geen mal, maar snij gewoon het papier tot een grootte van ca. 20x18, vouw de lange kanten 1cm om en vouw dan het papier omhoog totdat er een flapje boven overblijft. Dat vouw ik dan ook. Op de vouwlijnen knip ik stukken uit. Dan nog even de zijkantjes plakken en klaar!

      Verwijderen
  5. leuk he om te doen, heb zelf een houten mal, maar dat is ook ideaal.

    fijne week
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze leuk geworden zeg..en wat een goede tip..
    Ik gebruik vaak een mooie foto die ik dan uitprint, maar dit is stukken goedkoper en heel origineel..recyclen:))

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed plan is dat! En je hebt op deze manier hele originele enveloppen..

    Groetjes, elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die zijn wel heel erg leuk geworden!
    Josine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn super, ik zou Appie een bedank briefje sturen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En Appie maar niet begrijpen waarom de Wat Handig-boekjes opeens zo de deur uit vliegen hihihihi

    Wat een ontzettend leuk idee!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie envelopjes !

    Ik ben ook helemaal door dat virus gebeten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit doet me denken aan mijn tienerjaren toen ik heeeel veel brieven en gedichten schreef! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Reacties
    1. Mijn reactie kwam er twee keer op dus heb ik de tweede maar verwijderd. Prettige dag nog!

      Verwijderen
  14. Hoi! Wat heb je een leuk blog! Ik bleef maar op de knop "oudere berichten" drukken! Vooral het hergebruik van bestaande dingen vind ik echt super om te zien!
    Je hebt er dus weer een (friese) volger bij!
    Groetjes van Nicole,
    Maaksels en Meer

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha,ha dat is ook toevallig,ik had afgelopen dinsdag mijn houten envelopmal binnen gekregen en gelijk s'avonds aan de slag gegaan met een oude kalender van anne geddes,ook hele leuke enveloppe gemaakt,zie www.mijnplekkie.tk(is een blogspot),maar denk dat ik morgen ook maar even naar de Appie ga!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ontzettend leuk zeg!
    Erg gezellig om zulke envelopjes te versturen en te ontvangen.
    Waarschijnlijk ook om te bezorgen door de postbode, hihi.

    Groetjes Barbera

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk om te doen hè! Ik heb de 'Wat Handig' ook nog liggen, nu heb ik er een bestemming voor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze zijn heel vrolijk. Makkelijk om te maken met een leuk resultaat. Die Stoffieleut laat de post in NL een stuk vrolijker worden. En misschien in België ook wel. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh dat ziet er leuk uit zeg!! Bedankt voor de tip, ik ga ook bij de action kijken voor zo'n papiersnijder :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Supergaaf, leuk gedaan!!
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik denk dat het een leuk idee is voor beginners, niet gevorderden die ik ben door mogen, omdat ik als tiener al deed wat jij doet als volwassene door te horen, waar ik denk dat ik mag door te kunnen wat het hart verlangt, en vind dat het een koud kunstje is, zonder malletjes en toebehoren!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...